dinsdag 14 september 2010

De eerste Italiaanse les

Na een intensieve dag bij Rabobank (veel LEAN) reed ik maandag om half zeven weg uit Utrecht op weg naar Amsterdam, omdat die dag de eerste les van mijn cursus Italiaanse voor beginners plaats ging vinden. Door een opstopping bij de RAI en parkeeruitdagingen kwam ik één minuut voor half acht binnengestormd bij Studio Lingua. Net op tijd om door de leraar (PierFransesco) opgevangen te worden. Samen met vier andere cursisten zat ik bij cursus A01.03. Ik was er helemaal klaar voor, maar toen de leraar direct in het Italiaans begon te praten, was ik snel "lost". Na vijf minuten vroeg ik maar eens of ik wel bij de beginnerscursus zat en toen dat bevestigend werd beantwoord, was dat misschien wel het antwoord wat ik het meest vreeste. Ik ben niet meer gewend dat ik mezelf zo dom voel als ik ergens mee bezig ben. Maar de leraar stelde me gerust dat het snel beter zou gaan. En inderdaad, na een uurtje kon ik in ieder geval al een en ander volgen. Ik deed samen met twee mede cursisten al wat kleine oefeningen (Hans en Barbro) en dat ging al verrassend goed. Inmiddels kan ik dus al vertellen wat mijn naam is (Mi chiamo Dennis Janssen), wat ik voor werk doe ("Sono Programma Manager") en waar ik vandaan kom (Sono di Halfweg). Leuk om te zien dat dat redelijk snel gaat. Ik ben in iede rgeval voldoende geënthousiasmeerd om lekker verder te gaan met het uit mijn hoofd leren van de vervoegingen van zijn en hebben. Ik zal denk ik niet snel Dante's Inferno in het Italiaans gaan lezen, maar hopelijk kan ik me volgend jaar in Toscane enigszins verstaanbaar maken! Dan leer je het land, de cultuur en de mensen toch echt beter kennen en daar doe ik het tenslotte voor! Ciao bella's!!!!

1 opmerking:

  1. Uit de niet te gebruiken woorden in Italië is cazzo een erg belangrijk woord ;-)

    Succes met de cursus!

    BeantwoordenVerwijderen