maandag 6 september 2010

iPad

iPad versus Vaio: beide excellent, maar wel voor andere doelen
Na mijn terugkeer uit de VS had ik de de tijd om eens naar mijn nieuwe aanwinst te kijken, namelijk de iPad. In de VS zelf had ik er nog niet veel mee gedaan, want daar was te weinig tijd voor. Na enige koud watervrees, begin ik het apparaat zeker te waarderen. Het is lekker eenvoudig, lekker snel en je neemt het makkelijk mee. Als je een ontbijtje bij bv Anne en Max doet, dan is het geen ballast om mee te nemen, maar iets wat simpel in de hand ligt. Inmiddels heb ik er een aantal bijzonder goede apps op staan, zoals iThoughtsHD (een goed mindmapping programma met een connectie naar box.net of dropbox), Amazon Kindle (de app om het mogelijk te maken boeken van Amazon te kopen en lezen), MLB at Bat (een must voor iedere baseball fan) en Nu HD. Maar voor mij de killer app op dit moment is het feit dat ik mijn rabobank mail ook op de iPad kan krijgen, waardoor het nog eenvoudiger wordt om die goed te managen. Ik merk dat ik inmiddels de iPad steeds meer mee neem en er ook naar grijp tov de VAIO. Overigens zijn het wel twee machines voor echt verschillende doelen, want zwaar typewerk is echt niet aan de iPad besteed. Ik kwam r wel achter dat ik de 3G mogelijkheid miste, dus inmiddels heb ik de iPad die ik in de VS had gekocht, ingeruild voor een nieuwe versie met 3G en dat werkt nog beter (had ook via mijn iPhone kunnen theteren, maar dat was weer allemaal zo een gedoe, dan is een vodafone abonnementje toch echt makkelijker). Met het nieuwe iOS voor de iPad op komst in het vierde kwartaal van 2010 gaat men weer een grote sprong maken (in principe wordt minimaal de functionaliteit die nu in iOS4 voor de iPhone zit ook overgezet naar iPad). Hoewel ik eerst wat sceptisch was, zie ik nu echt wel het nut van de iPad in en vermoed ik dat we pas aan het begin van de hele (r)evolutie van dit platform staan, ik hoop en verwacht veel meer van de kranten en magazines die veel interactiever kunnen worden. Een aardig voorbeeld is de ANWB steden special die net uitgebracht is, waarin artikelen afgewisseld worden met filmpjes, maar daar zijn echt nog tal van mogelijkheden en verbetering op te vinden. Voor mij is de iPad nu in ieder geval een standaard stuk uitrusting geworden om mee naar de zaak te nemen! En dat had ik echt een maand geleden niet verwacht toen ik hem voor het eerst uit de doos haalde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten