donderdag 16 september 2010

Dr Fish

Toen Daan en later Jeroen iedere maandag bij mijn moeder bivakeerden reed ik twee maal per dag door de van Baerlestraat. Daar is Dr Fish gevestigd, een dependance van de Zwaluwhoeve. Ik was altijd geïntrigeerd door de etalage, maar ben er nooit naar binnen gegaan. Een paar maanden geleden kwam ik hier weer langs en toen besloot ik toch eens te kijken wat het nu precies was en het bleek een behandeling aan voeten en handen te zijn, waarin de Garra Rufa vis dode huidcellen van handen en voeten eet. Tja, dat klonk zo bizar, dat ik dat moest proberen. ik zou samen met Ans gaan, maar helaas haakte die af, want ze moest naar een congres van de Beroepsvereniging Coaches. Dus ik ging alleen richting Amsterdam Zuid, waar ik vriendelijk ontvangen werd door Esther van Beekhuizen. Ik werd direct naar boven gebracht, waar ik schoenen en sokken uit mocht doen, de broekspijpen omhoog en horloge af (aai...) om vervolgens in een zeer rustige kamer te komen met een zacht muziekje en blauw licht. Daar mocht ik in een stoel gaan zitten met een extra kussen om wat hoger te komen om vervolgens de voeten en handen in het water te doen. Direct stroomden de visjes toe en begonnen aan mijn handen en voeten te zuigen. Echt een bijzonder gevoel, na enige tijd lijkt het alsof je voeten "slapen", een tintelend gevoel, wat bijzonder was. Na een paar minuten begon he te wennen en kon je zelf met de visjes spelen. Na een half uur was ik klaar en waren mijn handen en voeten door de visjes gemasseerd en van alle dode huidcellen ontdaan en daarmee ook lekker glad en zacht geworden. Na de visjes nog even een pedicure en ik was weer het mannetje. Heerlijk tot rust gekomen, ik kan het iedereen aanraden. Oh ja, voor degene die het zich afvragen: ja, ik was de enige man in het gebouw :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten