zondag 19 september 2010

Verjaardagsfeestje

De prachtige brief van Daan
Zaterdag gaf ik mijn verjaardagsfeestje. Vorig jaar pakten we wat groter uit, omdat ik veertig werd, maar dit jaar was het in redelijk besloten kring, namelijk alleen de directe familie. Ik hou er eigenlijk niet zo van mijn verjaardag voor de dag zelf te vieren (en ja, ik ben op sommige zaken wat bijgelovig), maar volgende week is Yinte jarig en dan is het feest in Zutphen. Dus ik stapte over mijn eigen schaduw heen en organiseerde het feestje op 18 september. Nadat Jeroen en ik lekker naar het zwemmen waren geweest, was het tijd voor de cadeautjes. Ik kreeg een mooie tekening van Jeroen en Daan had een fantastisch mooie brief geschreven. Bij het lezen daarvan (hij staat op de foto hiernaast, werd het mij even teveel en stonden de tranen van emotie (een goede, gelukkig) in mijn ogen. Het zijn toch de mooiste cadeau's die je van je kinderen krijgt als ze zulke mooie woorden over je schrijven. Geweldig om zo mee te maken. Maar de jongens hadden deze keer samen met Ans nog verder uitgepakt. Want ze hadden ook nog een ander cadeau voor me uitgezocht (of beter gezegd, ze hadden Ans bevestigd dat dit er wel "vet" uitzag. En inderdaad, ik vond het prachtig. Het was een geweldig mooie horlogebox, waarin ik mijn "kleine schatten" een mooie plek kon geven. Het bleek nog goed zoeken te zijn geweest voor een box die er enerzijds estetisch verantwoord uit zag en anderzijds ook nog eens bij ons in de kluis paste (de zes horloges die in de verzameling zitten zijn toch een aardig bedragje waard), dus het was de moeite waard om even goed te oriënteren! Maar dat is perfect gelukt!!

Om half twee kwamen de eerste gasten, Willie, Jos en Yinte. Heerlijk voor Daan en Jeroen, want zij konden gelijk met Yinte op de trampoline spelen, overigens nadat Daan vijf minuten Yinte van zich af had weten te houden, omdat Yinte hem een dikke zoen wilde geven (maar ja, het blijft een volle nicht, hé!!). Daarna kwamen Leny en Hans, Hinkje en als laatsten Daniëlle, Edwin, Morisson en Jeremy. Ik kan niet anders zeggen dan dat "a good time was had by all", met centraal daarin wat dingetjes voor de lekkere trek! Beginnend met een heerlijke chipolatota taart, via het atijd goed scorende plankje gezelligheid van Chris (dus.....), een uitgebreide selectie tapas, diverse zelf gemaakte maaltijd salades (één met ald hoofdbestandsdeel paddenstoelen en de ander ossehaas), een selectie  pasteitjes van de Pieman en afsluitend met ijs van Ben & Jerry. Ik kon verder nog veel mensen kennis laten maken met Shaken Ice Tea. Niemand ging nog met honger naar huis, zullen we maar zeggen! De eerste viering is geweest, nu nog even wachten tot 21 september, de dag waarop ik officieel 41 wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten