woensdag 28 maart 2012

De Hond door Daan Janssen

Voorblad en inhoudsopgave van "De Hond"
Vorig jaar schreef Daan zijn eerste werkstuk, genaamd "De Boer". Dat hebben we hem old school laten doen, dus stukken uit boeken halen en niet alles van internet en ook handgeschreven en plaatjes knippen en plakken. Ondanks een lamme arm vond hij dat wel leuk, maar toen dit jaar de opdracht voor een werkstuk kwam, wilde hij het toch graag op de computer doen. Dat kun je een kind natuurlijk niet verbieden tegenwoordig, dus we gingen samen achter de Sony Vaio zitten en begonnen aan het werkstuk van 2012, deze keer over De Hond. Het was een wondere reis, gezamenlijk, want Daan leerde een beetje hoe je met Word om moet gaan, hoe je op internet moet zoeken (ik was blij dat hij geen werkstuk over De Poes wilde maken....), hoe je teksten kunt kopieren en bewerken. Maar ook hoe je je eigen inbreng er uiteindelijk in het werkstuk kunt verwerken en er echt een eigen boodschap aan kunt geven. En ik leerde dat mijn zoon een grotere woordenschat had, dan ik verwacht had. Mooi om dat zo samen te doen, zeker in lastige tijden is het goed om van dit soort zaken echt te genieten! Een minpuntje: we wilden er eigenlijk een website van maken, maar de Halverwege is zo een ongelofelijk trendy school, dat dat net even een brug te ver was. Vooruit, we vergeven het ze en proberen het volgend jaar weer (en misschien gooi ik het werkstuk nog wel even in blog vorm, dat gaat lekker snel)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten