vrijdag 16 maart 2012

Traditioneel scheren

Bij Razor Revolution wordt je door een knappe vrouw geschoren!!
Een jaar geleden ben ik overgestapt van "nat scheren" naar het gebruik van een scheerapparaat. Heeft ze voors en zijn tegens, maar het feit dat ik iedere ochtend een redelijk glad gezicht tevoorschijn kan toveren gaf de doorslag. Maar soms verlang ik nog wel eens naar een goede traditionele scheerbeurt. Een paar keer in Turkije heb ik dat laten doen (met gemengd succes) en in Chicago kwam ik een dergelijke salon tegen, maar toen had ik net even te weinig tijd om mezelf te laten verwennen. Gisteren in de auto op weg naar huis, luisterde ik naar BNR's "Zaken doen met...." toen het item "de elevator pitch" uitgezonden werd. en wat schetste mijn verbazing? Deze pitch werd gebracht door een jonge dame, luisterend naar de exptische naam Bo-Aphredize van den Barselaar. Zij bracht haar bedrijf Razor Revolution onder de aandacht, die als product de "traditional cut throat wet shave. Het klonk allemala geweldig. Lekker de salon in met een hapje en een drankje en vervolgens door een knappe vrouw traditioneel glad geschoren worden (hoewel, welke man durft een vrouw met een scheermes bij zijn nek te laten).

Ik zag mezelf al in de stoel zitten, totdat ik hoorde wat dit feest ging kosten: 125 Euro voor een krap uur. Dat is toch wel een flink bedrag, er zijn beroepen waar je minder per uur betaald voor service :-). Wel leuk is dat er ook met de mobiele studio langsgekomen kan worden voor de drukbezette zaken man, maar dan was de prijs "op aanvraag". Ik vond het een mooi en interessant initiatief, maar nee, deze laat ik toch aan me voorbij gaan. Dan maar naar de Village Barber in Glasgow, daar ben je voor 20 Euro klaar (maar dan word je wel geholpen door een lelijke kerel met een snor :-)).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten