vrijdag 2 maart 2012

Mario

De anti pasti waren een uitstekend begin!!
Enkele maanden geleden waren Ans en ik uit eten met Roland en Jacomine (de ouders van Anna Sofie, Anke en Kathrien) bij Vermeer. Dat smaakte naar meer, zodat we donderdag wederom gezamenlijk voor het diner er op uit trokken. Bestemming deze keer het restaurant van Mario Uva in Neck. In de pizzeria ernaast (La Storia, van de zoon van de oude Uva) was ik al een keer met Frank, Simon en Rene geweest en dat was toen een mooie ervaring. Dus de verwachtingen waren hoog gespannen. We parkeerden op de dijk op ongeveer vijf minuten lopen van het restaurant en direct toen we de deur door waren werden we begroet met een heerlijke Italiaanse warmte, door de ober die ons de hele avond zou bedienen. Mijn vijf maanden Italiaanse les kwamen direct goed van pas, want door een "Comme stai?", was het overgebleven kleine stukje ijs ook helemaal verdwenen :-). We kregen een mooie tafel, met uitstekende stoelen, wat lekker was, want ook deze avond maakten we onze naam en faam weer waar (als eerste binnen, als laatste weg...).

De lasagne met bospaddenstoelen was geweldig!
De eerste vraag die we kregen was of we de kaart wilden zien, of dat we de chef wel vertrouwden. Omdat ik bang was om naast een afgesneden paardenkop wakker te worden (je zult The Godfather maar niet gezien hebben), durfde ik niets anders dan met het verrassingsmenu in te stemmen. En dat was een schot in de roos. Het waren zeven gangen die stuk voor stuk uitstekend waren. Als ik voor mezelf de hoogtepunten eruit moet halen, dan vond ik de pasta met everzwijn ragout niet te versmaden, het edelhert was zo mals als ik het bijna nog nooit gegeten heb, maar voor mij de absolute topper......de lasagne met bospaddenstoelen met daartop een tomaatje dat ingemaakt was met venkelzaadjes en daarmee voor een smaakexplosie in je mond zorgde. Al dat heerlijke eten samengevoegd met prima conversaties en veel lachen maakte dat het een erg geslaagde avond was. Jacomine en Roland, heel erg bedankt, ik voel binnenkort een deel drie in deze serie aankomen!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten