zaterdag 24 maart 2012

Food and Film

Op de rijst na was alles op!
Het was weer tijd voor de maandelijkse bijeenkomst van Sjors en de Rebellen club. We zijn er helaas niet uitgekomen wie Sjors mocht spelen :-), maar straks om 18.30 uur waren Frank, Simon en ik bij Rene. We hadden een eerder deze week een plan gemaakt voor een bezoek aan een Japans eethuis dat Rene op de Zeedijk kende, totdat Simon ons er fijntjes aan herinnerde dat we een "Food & Film" afspraak hadden, waarbij een bezoek aan "John Carter 3D"  centraal stond. Maar eerst dus de Food: dat was een traditional, namelijk een bezoek aan Suvarnaphum. Bij ons was het prima (Sate vooraf, daarna garnalensoep en een biefstuk salade als hoofgerecht), maar bij de tafel naast ons was de kok even te enthousiast geweest met de hete pepers, want de meneer blijf er bijna in en was constant het zweet van zijn voorhoofd aan het deppen!! Twee uur en drie gangen later vertrokken we weer goed gespijsd naar de Pathe De Munt, waar om 22.05 John Carter ging beginnen. Wat zal ik eens over de film zeggen? Nou, het had slechter gekund, maar of er een vervolg komt, dat waag ik ernstig te betwijfelen. Ik vind hem met name leuk omdat ik vroeger de boeken van Edgar Rice Burroughs had gelezen, en daarmee was het jeugd sentiment (en na je veertigste ben je daar natuurlijk meer gevoelig voor). Dat Frank nog even een ingreep moest doen om enkele bezoekers op de achterste rij terecht te wijzen die te luidruchtig waren, mocht de pret ook niet drukken. In de voorstukjes zag ik echter een film waar ik met meer plezier naartoe zal gaan, namelijk The Avengers. Ik vermoed dat dat het volgende bezoek gaat worden in de serie "Film & Food".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten