vrijdag 17 januari 2014

Asics Running Lab

De vastgelegde resultaten
Om mezelf verder te ontwikkelen als hardloper besloot ik een tijd geleden om een baseline check uit te laten voeren hoe ik er nu lichamelijk voor sta in relatie tot de doelen die ik me op dit gebied gesteld heb (onder andere de Dam tot Dam loop van dit jaar). Hiervoor heeft Asics een mooie propositie, namelijk een meting in het Asics Running Lab. In dat lab word je op een aantal aspecten getest, zoals daar zijn lenigheid, kracht in je benen, hoe hard je kunt lopen, opname van zuurstof in het bloed en nog een aantal zaken. Ik werd ontvangen door Pijke den Ambtman die alle testen bij mij af ging nemen. Het was een zeer interessant en intensieve middag, waar in een kleine vier uur ik helemaal onder de loep genomen werd. Het totale rapport van hoe ik ervoor sta ontvang ik over uiterlijk twee weken, maar na het oplichten van een tipje van de sluiter weet ik in ieder geval dat mijn hamstrings nog duidelijk aan kracht moeten winnen en dat ik mijn knieën hoger op moet tillen bij het lopen. Ik ben erg benieuwd naar het totale rapport om te zien waar ik nog meer kan verbeteren. Voor iedereen die van plan is om serieus werk te maken van hardlopen, is dit een uitstekende exercitie om te doen, omdat het een aantal zaken objectiveert en waardoor je gerichte acties kunt nemen om groei gestalte te geven ipv alles een beetje doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten