donderdag 16 januari 2014

Steve McQueen

Twee iconen van Steve McQueen
Als je de vraag stelt wie de meest coole man van de afgelopen 100 jaar is geweest, komen er natuurlijk veel verschillende namen naar voren. Nu schijnt er een verkiezing te zijn geweest en als winnaar bleek Steve McQueen uit de bus gekomen te zijn. Niet verwonderlijk voor iemand met de bijnaam "The King of  Cool". Steve McQueen heeft naast zichzelf ook bepaalde producten het iconische beeld van "dit is echt cool" gegeven. Van twee daarvan ben ik ook zelf in het bezit. De Tag Heuer Monaco werd door Steve populair gemaakt door hem te dragen in de film Le Mans, waarin met name de vierkante kast opviel. Met name Gulf versie is een collectors item inmiddels, maar die kon ik helaas niet vinden, dus ik doe het met de normale versie. Daarnaast was Steve ook de meester van het stijlvol dragen van zonnebrillen, met zijn persoonlijke favoriet de Persol 714.Een tijd lang werden de glazen als te groot gezien, maar tegenwoordig kan het juist weer. Een absolute aanrader voor het stijlvol flaneren op de terrassen van Amsterdam en Haarlem als de zon er weer door komt. Voor mij een mooie aanvulling op de Oakleys en Ray Bans. Zo cool als Steve word ik natuurlijk nooit, maar ik ben wel blij met deze twee geweldige klassieke producten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten