maandag 13 januari 2014

De klassieken

Daan met de Avengers
Vroeger spaarde ik comics. Veel comics. Heel veel comics. Ik heb er meer dan 30 jaar heel veel plezier van gehad ze te lezen en verzamelen en dat al vanaf erg jonge leeftijd (ik denk dat ik vier was toen ik mijn eerste batman of superman kreeg, bij de sigarenwinkel op het Hendrik de Keijzerplein). Als je zo een passie hebt of hebt gehad (ik lees de laatste paar jaar erg weinig comics meer en verzamelen doe ik al helemaal niet), dan is het leuk als je kinderen daar ook een interesse in hebben. Echter, tot enkele dagen geleden hadden beide mannen er echt voor geen pepernoot interesse in. Een week geleden kwam daar verandering in. Daan vertelde me dat hij Lego Marvel Super Heroes had gespeeld en hij vond de Silver Surfer echt een gaaf figuur. Nou, zei ik, daar heb ik nog een twee boeken van liggen, met de verwachting dat hij dat voor kennisgeving aan zou nemen en wat anders zou zijn gaan doen. Maar hij had echt interesse en wilde dat ik de boeken snel ging halen. Die verslont hij in twee dagen en daarna kreeg hij meer honger voor het superhelden genre, want hij ging verder met Avengers, X-Men, Fantastic Four en, zijn huidige favoriet, Spider-man. Het is natuurlijk nog maar de vraag of hij er uiteindelijk een echte passie voor gaat krijgen (de tijden zijn wel heel erg anders dan toen ik verzamelde), maar nu heeft hij er veel plezier in en dat is het belangrijkste. En dat zijn ouwe pa daardoor ook met een glimlach op zijn gezicht loopt en hem veel over de geschiedenis van de figuren verteld, nou, dat is een mooie extra :-)!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten