woensdag 29 januari 2014

Een nieuwe jas

De nieuwe jas van Dennis
Het gevolg van veel afvallen is dat ook veel van je kleren niet meer passen. Dat geeft wel een goed gevoel, maar soms moet je afscheid nemen van kleding waar je best wel aan gehecht bent. Zo heb ik op 2 na al mijn shirts van Tommy Bahama inmiddels naar de zolder verhuist, die ik toch met heel veel plezier gedragen heb. Maar wat ik het langst aangehouden heb, is mijn winterjas van Napapijri. Daar doe ik al heel veel jaren mee (in ieder geval zes) en hij was zo lekker, dat ik nooit enige aandrang heb gevoeld om een nieuwe jas te kopen (ik denk bijna als enig kledingstuk dat ik heb :-)). Maar het was nog een XXXL en hoewel de Italiaanse maten klein vallen, was hij toch echt te groot geworden. Jeroen kon namelijk letterlijk bij mij in de jas kruipen en dan kon de rits nog steeds dicht. Hoewel hij nog steeds lekker zat, was er geen model meer in te bekennen en werd het tijd voor een nieuwe. Nu is het op dit moment natuurlijk de tijd van de aanbiedingen en dan ga ik altijd langs bij mijn favoriete winkel in Zwanenburg, Haverhals. Jenke bleek nog een mooie sortering te hebben van Woolridge en Canada Goose, maar mijn oog viel toch op een exemplaar van Parajumpers. Een mooie snit, heerlijk warm (maar ja, er staat ook niet voor niets Anchorage op :-)), prachtig afgewerkt en met veel mooie snufjes. Zo is er een mooi vak waar je bijvoorbeeld je iPad in kunt stoppen als je op weg bent. Ik was snel verkocht, maar ik wilde natuurlijk ook nog even bij Ans checken hoe zei hem vond. Dat was een gemengd beeld: prachtige jas, mooi spul, maaaaaar........dat is toch dezelfde die je al had. En bedankt, he.....Maar ik liet me niet uit het veld slaan, ik ben erg blij met mijn nieuwe aanwinst en ik hoop dat ik er net zoveel plezier van ga hebben en net zo lang van ga genieten als van mijn vorige jas. Dan is hij de investering dubbel en dwars waard!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten