zaterdag 18 januari 2014

Hardlopen met Daan

Stoere kerel
Normaal gesproken is Ans de hardloop partner van Daan. Ans ging echter afgelopen zaterdag naar een retro- en antiekbeurs, maar er stond toch een hardloop training op het programma. Daan wilde graag in het ritme blijven, wat toch wel aantoont dat hij erg gemotiveerd is om dit tot een succes te maken. Dus was er nog een mogelijkheid over, namelijk dat Daan met mij het zijn les ging lopen. Om precies te zijn, les 15 van het Start to Run programma, toch een coole dertig minuten. Om 16.00 uur gingen we van start en ik moet zeggen dat Daan het uitstekend deed. Het was erg gezellig, want we hadden snel een mooi tempo te pakken, waarbij het nog mogelijk was om te praten ook. Daan was in een goede stemming en praatte honderd uit, waarbij ik veel vragen kreeg over de oorsprong van vele Marvel Superhelden (zijn meest recente interesse :-)). Wat ik ook bijzonder vond: bij het derde stuk lopen zei Daan dat hij wat pijn in zijn knie begon te krijgen. Dat was natuurlijk erg vervelend, en de "oude Daan" had dan zeker al snel de handdoek in de ring gegooid. Maar de "nieuwe Daan"  doet dat niet, hij vond het wel vervelend en hij moest zijn snelheid een beetje aanpassen, maar bij het vierde deel van de oefening ging hij gewoon weer van start, zonder ook maar een seconde te klagen. Uiteindelijk zat het er alweer op, voordat we het wisten. Aan het eind kreeg ik wel wat klachten dat hij met mama altijd wat harder liep en verder kwam dan met mij.....dus met zijn motivatie zit het wel goed :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten