maandag 27 januari 2014

Tesla

Wat een uitstekende band toch!
Op gezette tijden duikt een ouwe hit of een band uit het verleden weer eens op. Soms is het duidelijk hoe dat komt, soms is het echt een samenloop van omstandigheden. Dat laatste gebeurde mij toen ik een aantal platen op een SD kaartje wilde zetten om in mijn auto af te spelen. Ik weet niet eens meer naar welke CD ik op zoek was, maar in mijn categoriseringssysteem kwam ik langs de letter T en daar viel mijn oog op het mapje "Tesla". Deze band uit Sacramento, California maakte in de jaren 80 en 90 in de Verenigde Staten furore met een klassiek soort Amerikaanse hardrock, in de schaduw van grote bands als Guns n Roses, Skid Row en Def Leppard.  In Nederland is de band van zanger Jeff Keith en gitarist Frank Hannon nooit echt doorgebroken, voor zover ik weet is het enige optreden ooit het voorprogramma van The Scorpions geweest (of was het nou Extreme...ik weet het niet meer....) en daar bleef het bij. E dat terwijl ze echt magistrale nummers wisten uit te brengen. Daarom zitten de CD's (of in ieder geval de digitale versies van de nummers ervan) Five Man Acoustical Jam en Psychotic Supper de afgelopen dagen vast in mijn audio systeem. En als je dan merkt dat je nog heel veel van die nummers woordelijk mee kan zingen, dan heeft dat vroeger wel veel indruk gemaakt. Alle ouwe rockers onder ons: gelijk even naar Spotify om daar even terug in de tijd te reizen en deze prachtige kunstwerkjes (nog eens) te beluisteren. Oh ja, ook de nieuwe band van gitarist Dave Rude is hier ook te beluisteren, ook lang niet slecht, als je van vunzige gitaren houdt :-)!!

4 opmerkingen:

  1. Het waren de Scorpions, ik was daar ;-) En inderdaad een top band en dat zijn ook voor mij de twee beste cd's van ze. Coming atcha live FANTASTISCH

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vraag me nu wel af wat het voorprogramma van Extreme was. Ik weet nog wel dat die beter dan de hoofdact waren 😃.

    BeantwoordenVerwijderen