dinsdag 7 januari 2014

Globe reisbureaus

Exit Globe
Door het faillissement van OAD zijn inmiddels ook veel Globe reisbureaus dichtgegaan. Eigenlijk ging dat verder geheel aan mijn deur voorbij en heb ik er geen seconde bij nagedacht totdat ik vandaag langs het Globe Reisbureau in Zwanenburg reed. Of beter gezegd: de plek waar dat gevestigd was. Er hangt nu nog steeds een bord aan de gevel, maar binnen is alles leeg. Nu ben ik meestal niet zo sentimenteel hierover, maar toen ik dit trieste beeld zag, werd ik toch wel een beetje geraakt. Globe was namelijk het reisbureau waar ik een aantal erg leuke reizen heb geboekt. Niet zoveel, maar wel "landmarks" in mijn leven. Zo was het het agentschap dat alles voor de huwelijksreis van Ans en mij naar Zuid Afrika heeft geregeld in 2000 (nog steeds een van de mooiste reizen die ik ooit gemaakt heb). In 2009 boekte ik er de tocht door California, Nevada en Arizona van Hans, Leny, Ans, Jeroen, Daan en mijzelf, waarbij we een van Hans zijn grootste wensen, het bezoeken van de Grand Canyon, in vervullen konden laten komen. En het is de plek waar ik een aantal reizen heb geboekt (onder andere naar Philadelphia/ Baltimore/ Washington DC, Rome en Tampa/ Miami/ Orlando) met de vriendenclub van Frank, Simon, Rene en mij. We werden toen altijd erg aardig geholpen door Janine (een echte USA kenner die ook de tocht in 2009 uitstippelde voor ons) en toen zij weg ging, ben ik ook niet meer bij Globe geweest. Dus qua organisatie zal ik Globe niet missen (ik boek inmiddels toch alles zelf), maar het bracht wel weer mooie herinneringen naar boven. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten