woensdag 22 januari 2014

Comic Book Men

Geweldige serie voor de nerds onder ons
Comics. Het is een hobby die ik jaren lang gehad heb. Zowel het lezen als verzamelen ervan heb ik meer dan dertig jaar gedaan en ik heb er ongelofelijk veel plezier aan gehad. Daarom vind ik het ook leuk dat Daan nu interesse in de verhalen van Marvel en DC begint te krijgen, het enthousiasmeert mij ook weer om weer eens een boek uit de kast te pakken en in ieder geval mijn kennis te kunnen spuien die ik over dit onderwerp weet. Het kan dan ook geen toeval zijn dat ik onlangs ook de TV serie "Comic Book Men" tegen kwam. Deze serie bestaat eigenlijk uit twee onderdelen: enerzijds is het het wel en wee van wat er zich in de comic winkel van Kevin Smith, Secret Stash in New Jersey, afspeelt en anderzijds zijn het discussies tussen Kevin en het personeel van de winkel over "all things comics". Hartstikke leuk om te kijken, met name omdat ik het heel erg herken. Back in the day werkte ik ook een dagje in de week in Stripwinkel Wonderland en veel van de situaties die bij Secret Stash voorkomen, heb ik daar ook meegemaakt (van unieke vondsten van comics die diep in een kast verstopt lagen, tot mensen die binnen kwamen en dachten een comic even voor 1.000 gulden te kunnen verkopen, omdat hij wel 10 jaar oud was). En ook de stukken "slap geouwehoer"  herken ik als geen ander: uren aan uren heb ik met mijn vaste comic vrienden Frank, Simon en Rene of met anderen op beurzen staan discussiëren of de klauwen van Wolverine nu door Captain America's schild zouden snijden of niet en wie een race tussen Flash en Quicksilver zou winnen.

Ik verzamel inmiddels al een paar jaar geen comics meer, Stripwinkel Wonderland is in fysieke vorm opgehouden te bestaan en de meeste omzet wordt meer uit games en films die op comics gebaseerd zijn gehaald dan uit de comics zelf, maar toch blijft het zo leuk om naar mannen van mijn leeftijd (en gelukkig ook iets jonger) te kijken die over dit soort zaken praten. Ik denk dat niemand in mijn familie hier verder ook maar een seconde aandacht zou wllen besteden, dus het wordt denk ik kijken op de iPad, maar ik ga dat zeker doen. Oh ja, en er is ook een Podcast, dus die zal ik ook even snel downloaden. Voor de comicliefhebber een absolute must om dit te kijken, anderen die deze interesse niet hebben cq nooit hebben gehad: blijf er ver van vandaan :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten