donderdag 6 februari 2014

Het eerste plateau is gehaald!

Eerste doel (95 kg) is gehaald!
Half juli 2013 begon ik met het veranderen van mijn levensstijl. Daarin centraal stond veel meer bewegen (in casu het oppakken van hardlopen) en een andere manier van eten (regelmatiger, minder koolhydraten, meer groenten). Omdat het mij altijd helpt om een duidelijk doel te stellen, had ik die gezet op het aan een stuk kunnen hardlopen van 5 km en een gewicht van 95 kg te behalen. Het lopen ging als een dolle en dat doel haalde ik al na een week of 8 en het doel erna, nl 10 kg achter elkaar haalde ik een paar weken geleden. Het afvallen ging ook goed, maar mede door het sporten gingen er sowieso wel centimeters af, maar op een gegeven moment ging het gewicht iets minder snel naar beneden. Deze week was het echter zover. Voor de verandering ging ik eens op de professionele weegschaal bij Health City en daar kwam een mooi bericht uit naar voor: mijn gewicht was gedaald tot 94,5 kg. Wow! Dat betekende dat ik in een kleine 7 maanden in totaal 22,3 kg afgevallen ben (procentueel betekent dat dat er nu 19,1% minder Dennis is dan half juli). En op een manier zonder crash dieet of op een manier die voor de lange termijn niet vol te houden is. Ik moet zeggen dat ik toch wel een klein beetje trots was op het behalen van dit resultaat! Maar niet te lang, want we moeten verder, ik heb inmiddels mijn nieuwe doel gezet op 85 kg. Ik ga ervoor!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten