dinsdag 11 februari 2014

Nieuwe (stoom)oven

De nieuwe oven zit erin!
Om Jeroen verder te helpen om de strijd om de cupcake cup te kunnen laten betreden (en oh ja, ook omdat we zelf wel wat meer en beter wilden gaan bakken), hebben we enkele tijd geleden een oven besteld. Geen normale oven, maar een stoomoven, omdat met het stoom gedeelte je onder andere de groente smaakvoller en eenvoudiger klaar kan maken. Dat is voor mij een zegen, want ik ben geen echte groenteliefhebber, moet ik eerlijk toe geven. Dinsdag werd de oven door de heren van de firma Nuis uit Zwanenburg, afgeleverd. Op internet bestellen had goedkoper geweest, maar via Nuis hadden we gelijk een eenvoudige manier om de oven door professionals in te laten bouwen en sponsorden we ook de plaatselijke economie, in kleine gemeentes vind ik dat eigenlijk wel zo netjes. Het inbouwen verliep vlotjes, helaas was de oven een klein stukje kleiner dan de vorige, zodat we binnenkort nog een klein rooster additioneel moeten plaatsen, maar dat is geen probleem. De eerste stukjes broccoli en romanesco zijn inmiddels al in de oven bereid en die smaakten inderdaad beter dan als ze normaal gekookt worden en het scheelt nog een pan op het fornuis ook. Aan de stoomoven ga ik wel wennen, denk ik :-). 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten