donderdag 13 februari 2014

Jeff Pearlman

Het boek waar ik nu mee bezig ben
Het grappige is dat je tegenwoordig boeken kunt bestellen, die goedkoper zijn dan als je ze als ebook zou downloaden. Of die je als ebook niet eens kunt vinden. Zeker als je het niet erg vindt om een tweedehandsje te nemen. Zo heb ik diverse hardcovers gekocht voor de gigantische prijs van 1 dollar cent of 1 penny, waarbij je vervolgens dan 3 dollar verzendkosten moest betalen. Nou, daar kun je je geen buil aan vallen, lijkt mij :-). Via deze weg ben ik uiteindelijk de schrijver Jeff Pearlman op het spoor gekomen. Jeff is een schrijver die voorheen veel stukken voor Sports Illustrated schreef, maar sinds een paar jaar zich op het schrijven van sportboeken heeft gestort. Het eerste boek wat ik van hem las was "The Bad Guys Won" over de 1986 New York Mets en de gestoorde gasten waaruit dat team bestond en hoe het kon dat ze toch kampioen werden en daarna helemaal uit elkaar knalden. Daarna heb ik "Boys will be boys"  over de Dallas Cowboys gelezen en ik ben net begonnen aan "The rockte that fell to earth", een verhaal over een van de beste pitchers aller tijden, Roger Clemens en de hoge toppen en zeer diepe dalen die deze man mee heeft gemaakt. Of misschien beter gezegd, wat hij zichzelf heeft aangedaan. Pearlman geeft altijd ongezouten zijn visie op zaken, die overigens wel tot in de puntjes onderzocht zijn (onderzoeksjournalistiek kom je bij sport int veel tegen, maar hij weet dat uitstekend te doen). Voor liefhebbers van Amerikaanse sporten zijn zijn boeken bijna verplichte kost en kan ik ze ook aan iedereen aanbevelen. Zo zie je maar wat een investering van 1 cent tot gevolg kan hebben :-)......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten