woensdag 26 februari 2014

Vegetarische slager

Interessant concept
Het klinkt als een contradictie in terminis, de vegetarische slager. Maar ik was het op diverse food festivals al tegen gekomen en toen ik bij een wandeling over de Rozengracht de Amsterdamse versie tegenkwam, kon ik toch niet anders dan een paar zaken meenemen om ze uit te gaan proberen. Ze is een ruime selectie aan gerechten te verkrijgen, om op locatie op te eten of om lekker mee naar huis te nemen. Een selectie is dan het handigst om eens wat zaken uit te proberen, dus ging ik naar huis met gehaktballen, hamburgers, gyros, kipfilet, kipsalade en tonijnsalade, maar dan dus wel alles waar geen enkel stukje dierlijks in zit. En ze hebben er nog humor ook: bij het proeven van de tonijnsalade vertelde de kok mij dat er echt helemaal geen tonijn in zat........het was 100% dolfijn :-). Nee hoor, geintje, zei hij er snel achteraan. Het vegetarische vlees is een week goed te houden, dus de komende dagen zullen we eens kijken hoe dit nu smaakt. Ik ben echt super benieuwd!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten