maandag 3 februari 2014

Minneapolis en Chicago

De bestemming in 2014
Dit jaar gaan Rene, Simon en ik wederom een weekje naar de Verenigde Staten. Het was wel even puzzelen wat nu de bestemming zou worden, omdat we de Oostkust grotendeels wel gezien hebben (behalve New England, maar in de grootste stad daar, Boston, ben ik het afgelopen jaar al diverse malen geweest). Dus keken we wat verder en kwamen we in de Mid-West uit. Nou ja, zo ongeveer dan. De keus is gevallen op een trip naar twee steden, te weten Chicago en Minneapolis (en eigenlijk ook St Paul, dus drie steden). In Chicago ben ik natuurlijk met Ans al geweest in 2011, maar het is een grote stad en er zijn veel zaken die ik nog wel wil zien, wel goed uitlijnen dat Rene en Simon ook nog wel een paar van de highlights zien zonder dat ik heel veel overlap heb. Minneapolis is voor ons allemaal helemaal nieuw. Het grootste winkelcentrum van heel Amerika is daar gevestigd en als semi-shopaholic is dat natuurlijk wel een must see. Verder is het nu even verdiepen in wat er allemaal te doen is. In ieder geval leuk is dat een goede kennis van Rene in St Paul woont en ons aangeboden heeft om als "native" ons een dag mee op sleeptouw te nemen om de hoogtepunten van de stad te laten zien. Dat is natuurlijk erg leuk, want dan kom je buiten de gebaande paden en dat zijn uiteindelijk toch vaak de leukste herinneringen die je opdoet. Ik ben benieuwd, in mei is het zover. Hopelijk is de temperatuur dan wat aangenamer geworden, want op dit moment is het min 19 graden daar en dan hoeven we de shorts niet mee te nemen :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten