zondag 2 februari 2014

Superbowl 2014

Helaas, geen New England Patriots deze keer
Zondagnacht wordt het grootste één daagse sportevenement ter wereld gespeeld, namelijk de Superbowl. Helaas hebben mijn twee favoriete teams, Greenbay Packers en New England Patriots niet de eindstrijd gehaald, maar de teams die in finale staan beloven er een waar spektakel van te maken. De beste verdediging in de NFL, Seattle Seahawks, nemen het op tegen de allerbest aanval die er op dit moment bestaat, die van de Denver Broncos onder leiding van Peyton Manning. Daarnaast zijn de optredens in de pauze ook altijd een genot om naar te kijken. Dit jaar mogen Bruno Mars en de Red Hot Chili Peppers hun opwachting maken om de miljoenen mensen die wereldwijd kijken te vermaken. Het blijft toch altijd wel een beetje lastig om live mee te kijken, want door de zes uur tijdsverschil zal de wedstrijd tussen ongeveer 00.30 en 03.30 uur afgewerkt worden (op het moment dat er geen verlengingen nodig zijn). Maar als je wakker blijft, dan kun je dus echt genieten van een stuk Amerikaanse traditie en ik vermoed echt een geweldige wedstrijd, want een duidelijke favoriet is deze keer echt niet aan te wijzen. Ik kies daarop op mijn gevoel en om de reden dat ik hoop dat Peyton Manning, die ongeveer elk record uit de boeken heeft gegooid, zijn tweede Superbowl ring op mag halen vandaag. Daarom een welgemeende "Let's go, Broncos" en hopende op een opvolger van de legendarische John Elway (waarvan ik overigens ooit in 1993 een shirt heb gekocht en jaren gedragen heb en nog meer jaren in de kast heb laten hangen). Denver

Geen opmerkingen:

Een reactie posten