zaterdag 3 oktober 2009

Ace Frehley: Anomaly

Bij het begin van het bloggen had ik in ieder geval de intentie om iedere week wel een keer een cd recensie op te stellen. Helaas, helaas, dat blijkt er toch niet altijd van te komen. Ik merk dat er echt een trigger af moet gaan om dit te gaan doen. Dat kan soms het horen van een oud nummer zijn, maar deze keer is het het verschijnen van een nieuw album. In een eerdere post had ik al aangekondigd dat er een nieuwe plaat van de gitarist van de originele KISS line up, Ace "the space" Frehley. Deze plaat is inmiddels een paar weken uit, maar omdat ik meestal muziek in de auto luister en ik nog bezig was met het afluisteren van het audio boek "Mannen die vrouwen haten" van Stieg Larson, en dat nogal een lange zit was, kwam ik er niet echt toe. Maar nadat dat boek af was, ging ik er eens goed voor zitten. En ik moet zeggen: dit is een toppertje!!! Ik was al enigszins voorbereid omdat als teaser het tweede nummer van de plaat al vrijgegeven was ("Outer Space"), wat bijzonder lekkere gitaren ten gehoor bracht, en gelukkig bleek dit maatgevend voor de hele plaat te zijn! De plaat breekt open met Foxy & Free, en deze had zo op de betere KISS platen kunnen staan, dus dat is een lekkere binnenkomer. En na het eerder genoemde Outer Space gaan we lekker verder met Pain in the Neck, en echte ouderwetse hardrock rampestamper. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan, maar een collega blogger heeft de plaat verder prima gerecenseerd en waarom alles nog een keer opschrijven als iemand dat nummer voor nummer in zijn blog hier al gedaan heeft. Nog wel speciale aandacht voor de cover "Fox on the Run", het origineel is van The Sweet, misschien een wat rare keus gezien de artiest, maar komt lekker over en weet dat je na het luisteren van dit nummer grote kans loopt dat het nummer in je hoofd blijft zitten en dat je te pas en te onpas "fooooxxxxxxx ooooooon the run....." gaat lopen neuriën. Hoewel natuurlijk nu net uitgegeven is het voor mij wel een flashback naar platen van 15 tot 20 jaar geleden, maar daarom zeker rniet gedateerd. Ik ga de plaat zeker nog veel draaien (en dan is het ook minder erg om af en toe in de file te staan :-)). Nu alleen nog een leuke club tour en ik ben helemaal blij!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten