vrijdag 30 oktober 2009

Een ongeluk zit in een klein.....bochtje


Vandaag was het zo een dag. Na de jongens naar school gebracht te hebben (en Daan gelijk kwam vragen of Anne Sophie mocht komen spreken) zat er van alles tegen. Zo kon ik geen parkeerplek vinden in Haarlem, was het vol bij Anne & Max en kon ik geen lekkere hazelnoot Machiatto drinken, kon ik geen passend tijdelijk confectie overhemd vinden, was de man van de maatwerkhemden bij Society shop ziek en kon ik er dus geen aan laten meten,, waren er maar twee kassa's open bij de Albert Hein en duurde het afrekenen van een nieuwe DVD speler voor Daan en Jeroen zo lang dat ik me als de rappe hazen weer naar school moest begeven om de mannen te halen. Gevolg was dat ik net voor ik de parkeerplaats bij school opreed het laatste bochtje nette krap nam. Gevolg: een geweldige klap en vervolgens een dashboard dat begon te piepen. Dat piepen werd gevolgd door een melding "lekke band rechtsachter". Nou dat was lekker! Na de auto geparkeerd te hebben snel eruit en inderdaad de band was lek (met een echt GAT erin van 2 cm in doorsnee was dat niet moeilijk om waar te nemen). In de hoop verder niets te zien keek ikde auto van boven naar beneden langs en helaas......aan de onderkant zat een kras tot op het metaal bij de rechter achterdeur. Zucht.............Gelukkig kon Ans de kinderen ophalen en mee naar huis nemen, terwijl ik op een slakkengang naar ons erf reed (dat is dan weer het voordeel als de school op een paar 100 meter ligt). Nu weet van een vorige keer dat het laten verwisselen van een band niet in het lease contract zit en je dan 100 euro betaald, dus ging ik als handige Tinus even zelf aan de slag. Wat er tien minuten later toe leidde dat ik Ans vroeg om handige Herman (onze redder in de nood voor bijna al onze klussen) te bellen om de band maar te vervangen. Die kon gelukkig en had binnen een kwartiertje een nieuwe band erop liggen. Dus we kunnen weer rijden. Nu maandag maar weer bellen met de lease maatschappij om de schade te melden en afspraken voor herstel te maken. Gelukkig heb ik geen eigen risico, maar het is wel weer allemaal gehannes om dit weer hersteld te krijgen.

1 opmerking: