vrijdag 23 oktober 2009

World Series coming right up!!

Ik kijk in de schaarse tijd die ik heb graag naar sport. Jaja, ik ben er eerlijk in, ik kijk in deze situatie liever dan dat ik het zelf doe. Eens per 4 jarr bereikt die gekte zijn hoogtepunt, namelijk bij de Olympische Spelen. Ik zou normaal nooit kijken naar een fijne pot dames waterpolo of paarden die op muziek net doen of ze bij het ministry of funny walks solliciteren, maar als er gouden medailles te behalen zijn voor onze jongens en meiden, zit ik toch aan de buis gekluisterd. Maar goed, normaal dus niet. Wedstrijden van Ajax zijn natuurlijk verplichte kost, officiële wedstrijden van het Nederlands elftal ook en een clash als Real Madrid - AC Milan pak ik ook graag mee. Maar naast voetbal heb ik toch wel een grote voorliefde voor de drie belangrijkste Amerikaanse sporten: American Footbal (NFL), basketbal (NBA) en honkbal (MLB). Met name honkbal op het hoogste niveau vind ik een verademing om naar te kijken. Het liefst natuurlijk in een mooi stadion en als ik in de USA ben probeer ik altijd een wedstrijdje mee te pikken. Mooi om te zien hoe goed alles daar altijd geregeld is en dat er NOOIT rellen zijn. Zo was ik afgelopen lente bij de wedstrijd van de Baltimore Orioles tegen de Texas Rangers (samen met mijn matties Frank, Simon en René) en daar zaten de fans gewoon door elkaar heen en als de Rangers scoorden werden die niet door de Orioles fans neergeknuppeld. en het heeft ook wel wat om te zien dat wanneer er een man binnenkomt met een grote koelbox hij gewoon door de poort komt (uiteraard wel na contNew York Yankeerole of hij gene bom of uzi bij zich heeft), terwijl je bij de Arena nog niet eens een flesje water mee naar binnen mag nemen. Anyways, het honkbal seizoen nadert inmiddels alweer haar einde en dat resulteert dan in de World Series. Twee dagen geleden werd de eerste finalist al bekend, namelijk de regerend kampioen de Philadelphia Phillies. Zij versloegen de LA Dodgers. De andere halve finale (of eigenlijk de finale van de American League) spelen een van 's werelds bekendste sport teams, de New York Yankees tegen de LA Angels (voorheen de California Angels, voorheen de Anaheim Angels). Bij die laatste is de stand nu 3-2, het gaat om vier gewonnen wedstrijden. Ik heb eigenlijk altijd een beetje een hekel gehad aan de poenerige Yankees, maar met spelers als Derek Jeter en Alex Rodriguez hebben ze wel twee toppertjes waar het je vingers bij aflikken is (mag ook wel, want voor Rodriguez betalen de Yankees in 10 jaar tijd een salaris van 300 miljoen dollar).

Mijn voorspelling: we krijgen een finale Philadelphia Phillies - New York Yankees en de Phillies hebben een net iets beter team en winnen, maar het wordt beslist in de laatste wedstrijd. Ziggo abonnees hebben ESPN America en kunnen het daarop volgen.Grijp die kans!

1 opmerking: