zondag 25 oktober 2009

Ons aller Ajax!

Het heeft een tijd geduurd, maar ik weet nu eindelijk waarom ik vorig jaar besloten heb om een abonnement te nemen op het alom populaire eredivisie live. Vanmiddag was AZ - Ajax daar op tv en ik ging er eens goed voor zitten. Het begon redelijk, maar na een kwartier begon het al billenknijpen te worden. Daar waar Anita donderdag iedereen in de zak had, liep Dembele hem nu iedere keer voorbij. Blij dat het met rust slechts 1-0 was, Daan had er gelijk genoeg van: "dat gaat Ajax vast niet meer winnen, pap, ik ga met de Lego spelen". Als echte die-hard fan bleef ik toch gewoon zitten, want je weet maar nooit. Het was in ieder geval goed dat Gabri er de tweede helft inkwam, die knakker moet altijd spelen (tenminste, als hij niet weer geblesseerd is). Je zag gelijk dat men er strakker op zat en na 11 minuten was er een supergoal van Emanuelson die Romero van AZ verkeerd opgesteld zag staan. Nu waren de kinderen wel wat rumoerig vandaag, maar papa deed dat tot geroezemoes verstommen. En toen Suarez (wie anders) twee minuten later de bal ik het dak schoot moest ik me even inhouden om niet op de net door Ans geverfde tafel te springen! De 1-3 van van der Wiel en de 1-4 van wederom Suarez (die er nu al 15 goals in heeft liggen deze competitie, wat een held!) zorgde voor een absolute feeststemming in Casa di Janssen (en voor de buren goed dat ik vrijstaand woon), daar kon de 2-4 van Pelle (overigens ook bijzonder fraai doelpunt) niets meer aan veranderen. Het heeft even geduurd, maar eindelijk kon ik weer eens een helft echt van Ajax genieten. Voor wie de samenvatting nog niet gezien heeft, die kan op youtube hiervoor terecht! Nu volgende week alleen nog even de vrienden uit Rotterdam op hun juiste plek wijzen!

Oh ja, helaas was New York Yankees vs Los Angeles Angels verregend, vandaag hopelijk een nieuwe poging.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten