vrijdag 16 oktober 2009

Lunch in de York & Albany

Bij de York & Albany binnen gekomen konden we kiezen: of een soort tapas aan de bar of een drie gangen lunch menu in het restaurant. Moeilijke keus, ongeveer 14 seconde later zaten we in het restaurant. Wat opviel was dat de tafels redelijk dicht bij elkaar stonden. Daardoor was het vrij luidruchtig en aangezien ik naast een Engelsman zat die zichzelf enorm graag hoorde praten en dat ook graag met de wereld wilde delen, werd ik wat doof in mijn linkeroor. Gelukkig ging de "beste" man na mijn voorgerecht elders zitten blaten. Over voorgerechten gesproken: die mochten ter zijn! Ans had een tartaar van zalm en ik een salade met peer, gecarameliseerde walnoten en gorgonzola. Daarna volgde de hoofdgerechten, voor mij de gnocci en Ans had een pannetje met zoutwater forel. Het geheel werd afgemaakt met rijstpudidng en een kek potje en een ananas taartje. Voeg daaraan toe een flesje water en een fris glas witte wijn, en je hebt een prima lunch. Toen gingen we natuurlijk schrikken, want dit was een Gordon Ramsay locatie, dus dat ging duur worden............maar niet heus! In totaal moest ik 50 pond (=55 euro) betalen voor een meer dan uitstekend lunch menu. Ik weet zeker dat ik in Nederland voor dezelfde kwaliteit ongeveer het dubbele zou betalen. Daarom bij deze voor iedere Londen bezoeker: schrijf dit alsjeblieft op als een grote aanrader, een culinair zeer verantwoorde uitstap voor een klein bedrag. Echt "value for money"!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten