dinsdag 27 oktober 2009

ING


Ik ben mijn werkbare leven (naast het werken in de zaak van mijn vader, mocht je ooit nog willen weten hoe je Belgische wafels of suikerpinda's wilt maken, laat het me weten :-)) ooit begonnen bij de ING groep. Om specifiek te zijn, bij de Postbank, toen nog gesituationeerd in de Leeuwenburg naast het Amstel Station. Dat was een mooie tijd, waar ik veel geleerd heb, veel vrienden heb leren kennen en wat mijn opmaat is geweest om uiteindelijk bij het reeds teloor gegane CMG te gaan werken. Overigens wel bijzonder: als je op CMG zoekt, is er weinig meer van terug te vinden, behalve dit nieuwsbericht over toen het nog goed ging :-(. Maar dat is wellicht voer voor een andere post. Deze ging dus over ING, maar er is wel een parallel, want ook ING gaan met rappe gang weer naar beneden. Omdat Postbank mijn eerste echte werkgever was, heeft het wel een plekje in mijn hart. Het was dus ook een droef moment toen het merk opgeheven werd. Echt een goede zet van Tilmant om zijn beste merk naar de bodem van de zee te jagen. Is ook nog een aardig boek, Blauw Bloed, over geschreven. Leest, vind ik, zelf ook beter weg dan de Prooi over ABN AMRO, maar dat komt wellicht omdat ik meer mensen ken en de situaties herkenbaarder zijn. Vandaag ging het handelsysteem van Euronext over zijn nek en kon er niet meer in ING gehandeld worden Oorzaak: er was een te groot volume transacties van verkopen van aandelen ING (hoor ik dat het tijd wordt voor een uitgebreide performance test, ik zie een opportunity voor performance architecten!) omdat beleggers het niet eens waren met de opsplitsing van de Groep (toedeledokie Nationale Nederlanden..) en met name ook het uitbrengen van nieuwe aandelen twv 7,5 miljard Euro. Daar gaat de eens zo grote en machtige financiële reus. En ja, dat doet toch wel een beetje pijn......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten