zaterdag 21 juli 2012

Kamperen met de Inca Club

Worstjes "roosteren"  in de vuurkorf!
Na veel voorbereiding was het vrijdag zo ver. De Inca Club sloeg haar tenten op in onze tuin. En dan letterlijk, want de zes leden gingen in onze tuin kamperen.  Onze tent was groot genoeg om Daan, Jeroen, Mick, Thymo, Xena en Keet te faciliteren, dus konden ze volstaan met het meenemen van slaapspullen en natuurlijk het eten dat ze 's avond wilden eten. Want het was hun feest en zij mochten het inkleden zoals ze wilden. En zoals gebruikelijk heeft de Inca Club altijd goed weer als ze bij elkaar komen (het lijkt wel of ze eigenhandig de regenwolken altijd weg weten te blazen!). Om vier uur 's middags kwamen de eerste (na Daan en Jeroen natuurlijk) de tuin in en al snel ontstonden er allerlei spellen die Ans en ik niet meer konden volgen. Zo rond een uur of zes was het tijd volgens de club om te gaan eten, dus ging het vuur in de vuurkorf aan en probeerde ze worstjes en marshmallows te roosteren, maar de ijzeren pennen bleken wat te kort te zijn. Geen probleem, dan maar aan de wilgentakken bevestigen, dat ging prima. Creativiteit staat hoog in het vaandel bij de Inca's uit Halfweg, dat mogen duidelijk zijn.

De Inca Club in de tent
Na nog heel veel gespeeld te hebben, was het rond tien uur tijd om te gaan slapen. Iedereen ging lekker de tent in en het leek allemaal erg rustig te zijn. Totdat Jeroen om elf uur binnenkwam met de mededeling "Papa, Mama, het gaat helemaal mis in de tent!". Wat bleek? Thymo wilde graag thuis slapen en Xena liever binnen, waardoor Keet ook mee ging als steun. Mick, Daan en Jeroen bleven in de tent, maar om drie uur 's nachts werd ik wakker van een huilend geluid en bij nader onderzoek (lees: ik ging in mijn badjas naar buiten) bleek dat Daan pijn in zijn been had en Mick eigenlijk ook heimwee. Alleen Jeroen zei: ik vind het erg leuk in de tent, mag ik blijven? Dat vond ik net even te risicovol, dus verhuisden Mick, Daan en Jeroen naar onze woonkamer om daar lekker te gaan slapen. En dat ging prima, want hoewel ze rond een uur of zeven wakker waren, waren ze erg stil en konden Ans en ik gewoon nog tot half negen slapen. In de ochtend kwam Thymo snel terug om te ontbijten en ging het spelen weer verder waar het gisterenavond gebleven was. Als afsluiten aten we om 12 uur met alle ouders en de kinderen nog een gebakje (en kreeg ik goede tips voor een appartement in Florida) en daarna was het het eind van de club voor de jaargang 2011-2012. Na de schoolvakantie gaan we gewoon weer door!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten