donderdag 12 juli 2012

Wim Kan

Voor de ouderen onder ons
Op een willekeurige vrijdagavond staan vier mannen in de bioscoop en willen een paar drankjes afrekenen. Het meisje achter de counter zegt: "dat is dan 9,60 Euro". Een van de mannen, laten we hem een willekeurige naam als Simon geven, wil cash betalen, maar het meisje vraagt: zou u willen pinnen, als dat kan. "Natuurlijk", zegt de man. Alles kan, theekan, koffiekan, behalve Wim Kan. Het meisje kijkt de man niet begrijpend aan en is dapper, want in plaats van schaapsachtig te lachen zegt ze "ik begrijp helaas niet wat u bedoelt". De man doet een poging om zijn, helaas mislukte poging tot humor, uit te leggen. "Nou, je weet wel, Wim Kan, de cabaretier, van de oudejaars conference......die die vellen papier voor zich had liggen". Het meisje kijkt nog steeds niet begrijpend. Enigszins desperaat probeert de man het nog een keer met een vergelijking met Youp van het Hek. Er begint licht in de ogen van het meisje te komen, want Youp kent ze wel. "Ja, Youp, inderdaad, daar kijken mijn ouders altijd na, maar voor mij is die te oud om leuk te vinden. Maar Wim Kan, nee, nog nooit van gehoord, daar ben ik denk ik dan te jong voor.....". De andere drie mannen beginnen te lachen terwijl de vierde man met in zijn handen vier flesjes drinken wegloopt, nog aangeslagen door deze reality check met betrekking op het bereiken van een leeftijd boven de veertig. Gelukkig kunnen ze allemaal nog genieten van de film, Spider-Man, een manier om in ieder geval mentaal jong te blijven :-).

2 opmerkingen:

  1. Ik vind dit blog.I ben echt blij dat ik deze informatie over bericht gevonden is echt nuttig voor ons. Ik heb zeker deze website, te houden op it.Excellent bericht lief te hebben, zal ik het controleren regelmatig terug om te zoeken naar updates.http://www.inuwtuin.nl/jacuzzi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, dat is echt een super reactie.....door een Neerlandicus geschreven :-).

    BeantwoordenVerwijderen