dinsdag 24 juli 2012

Vakanties

Hij heeft er zin in!
Na een weekeinde met Inca Clubs en bezoeken aan Friesland, was het begin deze week een kleine duiventil in Halfweg. Maandag ging Jeroen namelijk voor de allereerste keer met Don Bosco op kamp. Niet een of twee dagen, maar gelijk een hele week. Ik was er nogal zenuwachtig over, maar Jeroen had er geen last van, die kon niet wachten om naar Harderwijk te vertrekken. Dus maandagochtend even een hele dikke knuffel voor mijn kleine kerel, een klein traantje bij papa en toen ging ik naar mijn werk en Jeroen ging lekker nog even verder spelen op de PS3. Om elf uur bracht Ans Jeroen naar het vertrekpunt en ging hij samen met Kyle, Ryan en Puk in de auto om gezellig feest te vieren aan het IJsselmeer. Om hem een hart onder de riem te steken (heeft hij niet nodig, eigenlijk....) kunnen we hem een kaartje sturen. Hoe "oldschool" is dat, ik moest weer even zoeken naar waar we de pennen en postzegels gelaten hadden! Inmiddels zijn er al drie kaartjes onderweg. En "gelukkig"  hebben we niks van Jeroen gehoord, dus we gaan er vanuit dat het helemaal goed gaat. Van iedereen horen we als hij thuis komt hij uitgeput en pikzwart zal gaan zijn. Ik ben wel heel erg benieuwd naar de verhalen die Jeroen ons gaat vertellen over wat ze allemaal gedaan hebben. Dat soort zaken kunnen we aan onze verhalenverteller wel over laten. Ik vermoed dat we er bijna een boek over vol kunnen gaan schrijven, ik denk dat we het "Jeroen de Jonge Woudloper: avonturen in Harderwijk" zullen gaan noemen.  Dat moet een bestseller gaan worden.

En hij ook!
Dinsdag was het tijd voor het volgende vertrek. Daan en Ans gingen aan hun fietstocht beginnen. Heel erg stoer, want in drie dagen tijd fietsen ze van Halfweg naar Zutphen. Iets meer dan 120 km, voor Ans natuurlijk niet een onoverkomelijke afstand, maar voor Daan wel een uitdaging. Alle spullen waren maandagavond al gepakt en dinsdagochtend gingen ze vertrekken. Ook hier weer een knuffel voor de reizigers van mij 's ochtends vroeg, omdat ik naar Zaltbommel  ging voor een werkbezoek. Gedurende de dag kreeg ik via de Whatsapp een live verslag van de voortgang die ze maakten. De eerste dag was 40 km op de planning en al vroeg kreeg ik het bericht dat het wel heel erg snel ging en dat bij de eerste stop er al 18 km afgelegd was. Ze hadden dus tijd zat om rustig van alles te bekijken. Zo kwamen ze bij Muiden opeens een paar kamelen tegen en ging Daan later op schapenjacht. Ook werd er een bezoek gebracht aan Naarden Vesting en de buitengebieden van het Muiderslot, voordat ze uiteindelijk in Bussum bij hun Bed & Breakfast aankwamen. Nadat ikzelf mijn werkbezoek had afgesloten en nog even gesport had, ging ik snel naar Bussum (dat is ook maar 30 minuten vanaf Halfweg), om daar samen met Ans en Daan lekker te gaan eten en alle verhalen van de dag in meer detail te horen. De Gasterij van Bussum was daar een prima locatie voor, waar een prima drie gangen diner voor 29 Euro geserveerd werd. Om half negen bracht ik de dame en heer weer op hun slaapadres, zodat ze uitgerust aan de volgende dag kunnen beginnen. En ik? Ik ben vandaag en de komende drie dagen alleen thuis, dat is ook wel wennen, want dat is echt heel heel heel lang geleden dat dat gebeurd is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten