zaterdag 28 juli 2012

Olympische Spelen op TV

Al meer gekeken dan het EK
Na gisteren de opening  een klein beetje gevolgd te hebben (Jeroen en ik gingen lekker boven "kijken met de ogen dicht"), was het vandaag de eerste echte dag van de Olympische Spelen. Toen ik vanochtend bij Friends4Life mijn oefeningen weer aan het doen was, stonden alle TV's op Nederland 1 afgesteld en was het dus goed te volgen wat er allemaal gebeurde. Het bijzondere van de Olympische Spelen is dat je altijd sporten gaat kijken waar je anders nooit een blik op werpt (ja, inderdaad, als er een kans op een medaille is kijk ik ook naar synchroon zwemmen!). Zo begon het met een samenvatting van pistool schieten, met een zwangere vrouw die deelnam en hoogtepunten van het boogschieten (ook erg dynamisch). Terwijl ik lekker het step apparaat aan het afranselen was, begon het judo toernooi. Daarin kon ik in ieder geval zien dat de twee Nederlandse deelnemers zonder enige noemenswaardige actie het veld moesten ruimen. De Holland 8 moest naar de herkansing, de wielrenners deden goed mee en de eerste zwemwedstrijden waren spannend (Michael Phelps er bijna uit).

De hele dag bleef de tv thuis aanstaan, wat niet betekende dat we alles hebben gekeken, maar soms liepen we langs en gingen we even zitten om te kijken. Een heel andere sfeer dan bij het EK en de Tour de France. Op dit moment heb ik al meer live gezien dan van heel het EK en morgen waarschijnlijk waarschijnlijk ook meer dan de hele Tour. Vanavond alweer wat bijzonders meegemaakt, nl de onttroning van Michael Phelps (die ouwe chagerijn) en helaas "slechts" een zilveren medaille voor de estafette ploeg van de zwemdames, met name door een heel slechte eerste 100 meter van Prutser Dekker en een denderend slot van Rocket Ranomi. Belooft nog wat leuks voor de komende twee weken zelfs Daan en Jeroen zijn enthousiast!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten