zaterdag 16 februari 2013

Epic rap battles of history

Chuck Norris vs Abraham Lincoln
Je vindt soms de gekste dingen op internet. Waarschijnlijk loop ik al jaren achter, maar ik kwam vandaag erachter dat er een "internet serie" bestaat met de prachtige naam "Epic Rap Battles of History". Toen ik de naam voor het eerst hoorde, kon ik me weinig voorstelling maken wat het nu precies was, maar een googletje verder was ik er al achter. De makers van deze serie zetten mensen of personages tegen elkaar en laten ze middels het tegen elkaar rappen een strijd uitvechten. Net zoals dat bij de gangster rappers in Los Angeles bijvoorbeeld gebeurd. Soms betreft het bedachte figuren, bijvoorbeeld een rap battle tussen Batman en Sherlock Holmes, maar het kan ook tussen bestaande personen zijn, soms uit dezelfde tijdsperiode (denk aan Sarah Palin vs Lady Gaga), maar ook uit verschillende tijdsperiodes. Een van mijn favorieten is de mooie match up tussen Chuck Norris en Abraham Lincoln. Twee dingen: uitleggen wat het is moet je niet doen, je kunt beter even kijken dan weet je het gelijk. Na twee minuten weet je of je het leuk vindt of niet. Punt twee: niet teveel van de battles na elkaar kijken, want dan gaat de lol er snel af. Maar af en toe eentje en je hebt, als je op een zware werkdag een moeilijk moment hebt, gelijk weer een lach op je gezicht. Enjoy.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten