vrijdag 8 februari 2013

Teparos Thai Wok

Phad Thai, een klassieker
Tijdens een wandeling langs de Gedempte Oude Gracht in Haarlem Ik was op weg naar Marqt), kwam ik vorige week langs Teparos Thai Wok. Even naar binnen glurend kwam ik erachter dat het een soort Wok to Walk betrof, alleen dan iets meer gestandaardiseerd. Er zijn meer basis soorten waar je uit kan kiezen, waarna je alleen nog het soort vlees kiest en daarna nog een keuze maakt voor rijst (wit of gebakken), mie of noodles. Het zag er best aantrekkelijk uit, maar die avond hadden we al eten, dus het ging over. Vandaag was er echter een nieuwe mogelijkheid: Daan was ziek en Jeroen ging naar de disco, zodat er alleen eten voor Ans en mij hoefde te komen. Het voorstel om Teparos eens te gaan proberen viel in goede aarde, zodat ik na Jeroen bij school voor de jaarlijkse disco afgezet te hebben op weg geen naar het centrum van Haarlem. Ik bleek niet de enige te zijn met het idee om eten bij Teparos te halen, want het was er flink druk. Maar de Thaise dames in de keuken en de Noord Afrikaanse toezichthouder hadden er flink de sokken in, zodat het best nog snel ging. Om eens een selectie te proberen, koos ik ervoor om een sate en kip loempia's als voorgerechten mee te nemen en als hoofdgerechten voor mij een pittige Phad Thai en voor Ans een mie gerecht met garnalen, oestersaus en onder andere champignons, bloemkool en broccoli. De eindrekening? 24 Euro. Dat was in ieder geval aantrekkelijk, maar ja, het moet natuurlijk wel in verhouding staan tot de geboden kwaliteit. Een kwartier later zat ik samen met Ans aan de dis en het feit dat alles schoon op ging, zegt denk ik voldoende. Het was meer dan prima te eten. Een zwauw maakt natuurlijk nog geen zomer, maar ik weet zeker dat we hier meer gaan komen. Met deze ervaring kan ik het iedereen die in het centrum van Haarlem een niet te dure, prima maaltijd zoekt, zeker anraden om eens bij Teparos Thai Wok langs te gaan!

1 opmerking: