dinsdag 12 februari 2013

Lange rijen

Kolere...!
Ik ben het wel gewend om eens in de rij te staan. Natuurlijk gewoon in de rij bij de kassa bij Albert Heijn, maar ook om bij een drukke Ajax - Feijenoord op tijd de Arena binnen te komen. En in mijn jeugdige dagen heb ik ook wel eens heel lang in de rij gestaan om kaartjes voor een rock concert te kunnen bemachtigen. Maar ik sta nu in een virtuele rij die echt alles slaat. Via een tweetje van Gonny van de iPhone club kwam ik erachter dat er een interessante nieuwe app beschikbaar kwam. Interessant in die zin dat het een soort mix was tussen een email client en een takenlijstje. De naam was simpel: mailbox (en het bedrijfje Orchestra) en het klonk intrigerend genoeg om eens te proberen. Nu las ik in het artikel dat achter de tweet zat ook dat er veel animo voor de app was en dat je daarom een reservering aan moest maken om uiteindelijk te kunnen downloaden. Geen probleem dacht ik, hoe lang kan dat duren. Dus downloadde ik de app, startte hem op, drukte op de knop "reservering" en......ik kreeg te zien dat ik nummer 763.673 in de rij was!!! Ik kon het niet geloven, hoeveel mensen zijn er voor me??? Ik zag dat er per seconde ongeveer iemand uit de wachtrij ging, maar dat er na 2 minuten achter mij alweer een wachtrij van 573 mensen opgebouwd was. Het zal zeker aan de beperkte distributie middelen van Orchestra liggen, maar dat er zoveel mensen interesse hebben verbaasde mijn wel. Nu is virtueel in de rij eenvoudig, gelukkig krijg je het er niet koud van of worden je benen lam. Het duurt alleen lang voordat je aan de beurt bent. Want inmiddels ben ik 26 uur verder en zijn er nu nog 733.078 mensen voor me. Het kan dus nog wel even duren, voordat ik Mailbox uit kan proberen. Ik moet eerlijk zeggen: ik weet niet of ik er dan nog eigenijk wel zin in heb......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten