donderdag 21 februari 2013

Tante Koosje revisited

Super onthouden, Ilkay!
Soms ben je maanden bezig om een afspraak te plannen en wil het maar niet lukken. Het kan dan helpen om gewoon eens te proberen het de volgende dag in te plannen ipv drie maanden later. Werkt soms erg goed. Zo ook deze keer, omdat ik een coachingsgesprek met een collega wilde hebben (coaching voor mij in dit geval :-)).  We besloten er een hapje bij te gaan eten en kwamen uit bij Tante Koosje, waar ik vorig jaar met Rene voor mijn verjaardag had gegeten. En dan vind ik het toch bijzonder dat de crew daar onthouden heeft wie ik was. Ik werd warm verwelkomt alsof ik een stamgast was. Ik had eerst het idee dat dit een gave van een goede bediening was, namelijk ondanks dat ze echt geen idee hebben wie je bent, je toch het gevoel geven dat ze je helemaal kennen. Maar dat werd aan het eind van de avond helemaal ontrafeld. Wat gebeurde er? We kwamen bij de kaas en nadat deze op was, kwam de maître, Ilkay, naar me toe en vroeg of ik nog een paar stukjes wilde. Daar zei ik natuurlijk geen nee tegen, waarna ze zei dat ze dat nog had onthouden van mijn vorige bezoek. En inderdaad, dat klopte, ik heb toen drie gangenkaas gehad. Kennelijk was dat toch iets dat tot de verbeelding sprak. Maar knap dat dit zo gedaan wordt, dat geeft toch een extra impuls om weer een keer langs te komen!

2 opmerkingen: