maandag 18 februari 2013

Granola

Lekker!!!
In mijn reis door de USA in 2009 maakte ik kennis met granola. Het is een soort cruesli of muesli dat daar 's ochtends gegeten wordt. En als je dat naast de klassieke Amerikaanse ontbijten kent, dan is dit een welkome afwisseling van de eieren, pannenkoeken en "hash browns". In 2009 aten we het echt heel regelmatig en ook in vakanties daarna nam ik het vaak (als ik een ontbijt nam :-)), maar in Nederland kon ik het eigenlijk nooit vinden. Totdat ik in Het Parool zag dat bij Marqt Granola zelfs in de aanbieding was. Daarom sprong ik snel in de auto naar Haarlem (de Oude Gedempte Gracht om precies te zijn) en stapte de interessante winkel in. Na de verse vis gepasseerd te zijn vond ik de bak met Granola al snel en nam er maar gelijk twee stuks van mee. En omdat ik er toch was, nam ik ook maar twee potjes rechtsdraaiende kwark mee. Thuis gekomen gelijk even een bakje gevuld, beetje cocos bloesem suiker eroverheen en een flinke scheut Granola en......hmmmm......het was weer heerlijk, ik dreef zelfs even terug naar een ontbijt in de buitenlucht in Santa Barbara aan het zwembad. Als ik dat iedere keer krijg, dan sla ik straks nog even een gros bekers Granola in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten