vrijdag 15 februari 2013

World Port Tournament in Rotterdam

Vorig jaar bezocht ik samen met Rene voor het eerst de Haarlemse Honkbalweek. Hoewel het qua niveau wel een paar stukjes onder het niveau van de MLB zit, was het een hele leuke ervaring. Ondanks de regen was het super gezellig en het was ook wel weer eens leuk om op houten bankjes te zitten en naar honkbal te kijken inplaats van de leren stoelen van Yankee Stadium waar je je eten gewoon kunt bestellen bij de vele stewards die langs lopen :-). Daarom deed ik even een snelle zoektocht op internet wanneer de HHW dit jaar plaats zou vinden. Dat ging echter niet zo snel, want ik kon het niet vinden. Wat me uiteindelijk tot de conclusie leidde dat er dit jaar wel eens geen Honkbalweek kon zijn. Het antwoord was een ja en een nee. Ja, er is wel een honkbalweek, maar nee, hij is niet in Haarlem. Het blijkt dat om het jaar de Haarlemse Honkbalweek en het World Port Tournament in Rotterdam gehouden worden. Dus willen we dit jaar honkbal op een hoog niveau in Nederland zien, dan moeten we afreizen naar Rotterdam, van 30 juni tm 7 juli. Deze keer vier deelnemers: Nederland, Cuba, Taiwan en Curacao. Ik wil in ieder geval wel eens kijken of de sfeer hier net zo goed is als in Haarlem, eens kijken of ik Rene kan overtuigen om hierheen te gaan (en misschien willen Frank en Simon ook wel een coole 12,50 Euro voor een dag investeren :-))!

2 opmerkingen: