woensdag 15 mei 2013

Duck Tours in Austin

Kwik, kwek en kwak!
Na een lekkere wandeling over Congress Avenue naar Sixth street (het wordt nu echt lekker weer, veel zon en temperaturen boven de 30 graden), meldden we ons bij het Austin Visitor Center om onze kaarten voor de Austin Duck Tour te halen. Ik heb de Duck Tours al in heel wat steden gezien, maar nog nooit aan deel genomen. Het idee is redelijk simpel. Je wordt in een voertuig rond gereden waarbij de gids je het een en ander over de stad verteld en daarna ga je met hetzelfde voertuig het water in om andere dingen te zien of dezelfde dingen vanuit een ander gezichtspunt. En als extraatje krijg je een fluitje dat eendengeluiden maakt. En de bedoeling is dan om met name golfers daarmee te laten schrikken. De bus/ boot is overigens niet voor grote mensen gemaakt. Rene en ik konden amper naast elkaar zitten en ik kreeg mijn benen niet voor me weggewerkt, dus moest ze in het gangpad leggen. De toer was op zich wel leuk, hoewel wel enigszins kinderachtig. Maar omdat Simon en ik veel van de binnenstad 's ochtends al gezien hadden met de Segway toer, konden we de verhalen van de gids, Joe, bijna allemaal al invullen voordat hij aan het eind van zijn verhaal was. Het stuk rondom Lake Austin was wel nieuwe en voegde er natuurlijk ook aan toe (altijd leuk om huizen van 12 miljoen voorbij te zien komen). Na een kleine anderhalf uur waren we terug op de plek van vertrek. Mijn conclusie: erg leuk om een keer gedaan te hebben, maar voor mij was een Duck Tour genoeg. De eendenfluitjes bewaar ik voor Daan en Jeroen, zodat ze met Donald en Katrien kunnen gaan praten :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten