maandag 27 mei 2013

Nog één keer Texas

Van links naar rechts: Houston - Austin - Dallas -Houston
Inmiddels is mijn vakantie naar Texas al meer dan een week achter de rug. Mooie ervaringen opgedaan, gezellig met de jongens weg, maar ook weer fijn om bij Ans en de jongens thuis te zijn. Zou ik nog een keer naar Texas gaan? Grotendeels niet, het zit in de categorie "echt super leuk om een keer geweest te zijn, maar er zijn zoveel andere mooie plekken op de wereld dat we daar eerst maar eens gaan kijken". Echter, er was toch een plek die wel een klein beetje van mijn hart gestolen heeft en dat is Austin. Het blijft bijzonder om zo een vrijgevochten en liberale stad te vinden in het hart van het meest conservatieve stukje van de Verenigde Staten. Ik weer zeker dat we hier nog niet alles hebben gezien wat er te doen was (Simon en ik zouden sowieso Rainey Street nog een keer willen zien, alle huiskamers die tot bars en clubs zijn omgebouwd), maar het is een beetje een stad a la New York: je hoeft er niet per se heen om iets te bezichtigen, je gaat er ook heen om de stad te beleven. En dat is echt een aanrader, zeker onder een soundtrack van Stevie Ray Vaughan. Genieten, mensen!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten