dinsdag 14 mei 2013

Juan in a Million


Met Juan Meza bij Juan in a Million
Na de Segway tour haalden we Rene op en konden we vervolgens weer precies dezelfde weg terug rijden omdat onze ontbijt plek daar ook gevestigd was. Op zich niet erg, want Simon bleek zijn pet vergeten ze zijn, dus konden we die mooi ophalen. Rene had even een hersenkronkel gehad, want hij had zijn buikje al gevuld met het heerlijke ontbijt in het La Quinta, terwijl ons ontbijt genuttigd zou worden bij Juan in a Million, een Mexicaanse ontbijtplek die al diverse malen op de amerikaanse TV (met name The Food Channel) geweest is, vanwege smaak, prijs en hoeveelheid. Toen we binnenkwamen werden we verwelkomd door de eigenaar Juan Meza, de eigenaar, die ons een hand gaf alsof lang verloren gewaande vrienden binnen kwamen. Simon en ik namen de specials van Juan (de Don Juan breakfast taco voor mij en het uitgebreide ontbijt voor Simon, waarbij beiden minimaal dezelfde hoeveelheid waren), maar Rene had natuurlijk al gegeten, hij bestelde de heerlijke "garden salade" (ik gebruik dat cynisch, sla met stukjes tomaat, zonder dressing).

Daarna ontspon zich het volgende gesprek met de serveerster:
Rene: Ik wil een vergeperste jus d'organge en een cappuccino
Serveerster: we hebben alleen flesjes jus d'orange, niet vers geperst
Rene: dan wil ik een cappuccino
Serveerster: we hebben geen cappuccino, alleen gewone koffie
Rene: oh, doe dan maar gewone koffie.
Serveerster: dat hebben we!

Gezien de setting was het een bijna Monty Pythonachtige dialoog, maar je moet erbij geweest zijn om het echt te kunnen waarderen.

Het eten was echt erg goed. De salsa was wel erg heet, maar had ook nog een goede smaak, dat kom je niet vaak tegen. En ook de guacamole die ik extra bestelde was helemaal goed en lekker om op de taco's erbij te doen. De magen waren weer goed gevuld voor een dagje harde vakantie arbeid, waarbij we denk ik de lunch wel over kunnen slaan. Hoe ga je het overleven als je op een dag Juan in a Million en Franklin BBQ zou doen, dan plof je echt uit elkaar!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten