vrijdag 24 mei 2013

Samhoud Places

Je leest het goed
Een tijd geleden las ik in het Parool over &Samhoud places, het nieuwe restaurant van Moshik Roth, voorheen van het Brouwerskolkje.  Het droeg de bijzonder naam &Samhoud Places. Johannes van Dam gaf het een 10 en Moshik vertelde dat hij minimaal altijd een acht wilde scoren, als een gast een lagere beoordeling gaf, dan ging hij zelf contact met die gast opnemen om te kijken wat het euvel geweest zou zijn. Het moest er natuurlijk van komen dat ik hier eens ging proeven. Bij binnenkomst zag ik dat de lounge beneden er lekker uit zag en je kon er goed zitten en een prima tomatensap drinken, maar ik kwam natuurlijk voor het diner. Dat was een etage hoger. Na aan tafel gegaan te zijn bekeek ik de kaart en viel van mijn stoel. Het menu voor 169 euro was stevig, maar nog binnen de perken. Het seizoensmenu 369 sloeg mij al uit het veld en toen ik las dat wagyu rundvlees tussen de 160 en 310 euro kostte, verging een deel van de smaak mij al. Het menu op zich was uitstekend, maar wat mij wel irriteerde was dat bij elk gerecht de bediening mij ging vertellen welke ge-wel-di-ge ideeën Moshik hier over gehad had. En als de sommelier chagrijnig kijkt als er een fles wijn van "slecht" 99 euro besteld wordt, dan helpt dat ook niet mee om de sfeer te zetten. Voeg dat toe aan het feit dat ik een vieze vork kreeg, er plat water bij het bruiswater geschonken werd en het bord van een tafelgenoot weggehaald werd terwijl die nog aan het eten was......tja, dan is het toch niet echt waar voor je geld. Op de evaluatie hebben we het dan ook een zeven gegeven en inmiddels wachten we op Moshik die ons op zeker gaat bellen (al doet hij daar inmiddels wel wat lang over). Voor mij is &Samhoud geen terugkomertje. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten