zaterdag 7 december 2013

Apple Store in Haarlem geopend

1 seconde na de opening van de Apple Store in Haarlem
Vandaag was de opening van de Apple Store in Haarlem. Ondanks het feit dat er geen kortingsacties waren op de openingsdag, besloot ik, omdat het zo lekker dichtbij was en omdat ik nog nooit een opening van een Apple Store had meegemaakt 's ochtends naar de Grote Houtstraat 99 te reizen. Ik stond om acht uur op, deed mijn 7 minute work out en at mijn ontbijt, terwijl ik de Twitter berichten van de iPhone Club in de gaten hield. Deze meldden dat het nog niet echt heel erg druk was, er stond een rij van ongeveer 30 mensen om een uur of acht, die met het kwartier wel wat langer werd overigens. Om kwart voor negen parkeerde ik de auto in de Appelaar, liep naar de winkel en toen ik aankwam hoorde ik op dat moment precies: "Tien, negen, acht....."....en ging de deur enkele seconden later open, waarna onder luid applaus van het winkel personeel de eerste klanten de winkel in mochten. Een klein onderzoek leerde dat er inmiddels redelijk wat mensen stonden te wachten, maar echt superdruk was het niet. Als je de tijd had (ik denk een uurtje ouzo), dan had je in de rij kunnen staan en had je zeker nog het blauwe t-shirt dat gratis weggegeven werd in ontvangst kunnen nemen. 

Ik heb er even over zitten denken, maar die tijdsinvestering had ik er niet voor over. Ik bleef staan kijken hoe het ging en wat mij met name opviel was dat er veel mensen de winkel in gingen en een paar minuten later er weer uit kwamen, met niets anders dan het t-shirt, er werd voor zover ik het kon zien helegaar niets verkocht. Nu zal Apple daar niet direct op gerekend hebben, maar het viel me wel op. Overigens bleef het personeel de gehele tijd super enthousiast, dat was wel gaaf om te zien, ze klapten en joelden net zo hard voor de persoon die als 50ste binnen kwam als voor de eerste (benieuwd of ze over een paar weken ook nog juichen als je binnen komt :-)). Na een kwartiertje had ik het wel gezien en liep ik weer terug. De weg liep over de Grote Markt, waar ik langs de iCenter kwam, waar een aantal werknemers binnen stonden, die allemaal niet zo heel erg gezellig keken. Ik denk dat ze al aan het aftellen waren tot de dag dat ze daar de deuren kunnen gaan sluiten (overigens begreep ik dat de werknemers onderdak bij Apple kunnen vinden, dat is dan wel weer fideel).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten