dinsdag 31 december 2013

Ramkraak in Haarlem

De Apple Store in Haarlem met ingebeukte deur
Vandaag ging ik voor de derde keer proberen om mijn Macbook Pro te laten repareren (er zit een DVD in de speler die er niet meer uit wil). Een vroege afspraak deze keer, want om 9.00 uur werd ik bij de Genius Bar verwacht. Dus om 8.30 uur op pad, eerst even het vuurwerk voor vanavond ophalen en daarna snel doorrijden naar de parkeergarage Houtplein om de auto te stallen en daarna was het nog een paar minuten lopen naar de Apple Store. Daar aangekomen zag ik twee Apple medewerkers voor de deur staan en er waren mensen binnen aan het opruimen. "Raar", dacht ik nog, "kunnen ze dat nou niet afronden afronden voordat de winkel open gaat?". Nou, dat bleek inderdaad niet mogelijk te zijn, want wat bleek? De winkel was slachtoffer geworden van een ramkraak! 's Ochtends was er een auto door de glazen pui gereden en hadden onverlaten geprobeerd de apparaten die op de houten tafels uitgestald lagen mee te nemen. Of er veel weg was, was nog niet bekend, maar de afspraken waren voor die dag in ieder geval afgezegd. Ergo: ik mocht weer een nieuwe afspraak in gaan plannen om die vervloekte DVD nou er toch een keer uit te krijgen. Maar goed, dit was wel een kwestie van echte overmacht :-). Zaterdag 4 januari dan nog maar een nieuwe poging weer gaan doen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten