zondag 15 december 2013

Zombies, run!!

Rennen voordat de zombies je te pakken hebben!
Zo nu en dan probeer ik weer eens een nieuwe app die te maken heeft met hardlopen. Je kunt natuurlijk veel apps proberen die allemaal nagenoeg hetzelfde doen, maar ik heb gemerkt dat het dan vaak echt verbeteringen in de marge zijn, als die er al zijn. Zo kun je met My Asics, Runtastic en MapMyRun nagenoeg hetzelfde doen als met RunKeeper en aangezien ik die al enkele jaren gebruik, hou ik het daar maar bij. Eerder schreef ik over de app Running for weight loss, die een variatie hierop was, namelijk voorgeprogrammeerd op een interval schema, maar in principe zou je dat, met enige tijd en moeite ook in RunKeeper onder kunnen brengen. Een app die voor mij iets nieuws brengt op dit vlak gooit het over een andere boeg. Ik heb het over Zombies, Run!! Het idee achter deze app is dat het eigenlijk een hoorspel is, waarin je in een wereld zit die overspoeld wordt door zombies. Je stort neer in een helikopter, maar overleeft het en in het eerste hoofdstuk moet je dan als de wiedeweerga jezelf uit de voeten maken en naar Abel Township rennen, voordat de zombies je te pakken krijgen.

In principe bestaat het geheel uit drie onderdelen: 1) het normaal rennen terwijl je het verhaal hoort (door langer te lopen pak je ook telkens items op die je eventueel kunt gebruiken om ook nog een spel mee op internet te spelen), 2) tussen de stukken verhaal door kun je je eigen muziek mixen via de playlist van de iPod functie en 3) je kunt ook interval training instellen die ingevuld wordt doordat op sommige momenten je dan te dicht bij de zombies komt en je extra gas moet geven om uit hun handen te blijven. Door dit alles te doen kom je steeds verder in het verhaal en kun je diverse "achievements" behalen. Een mooi voorbeeld van "gamefication" om mensen lekker aan het rennen te houden. En dat is eigenlijk wel goed, als het tot gevolg heeft dat meer mensen meer gaan bewegen! Het verhaal is in ieder geval zo aardig dat ik de komende sessies nog wel even ga luisteren hoe de strijd met de zombies zich gaat ontwikkelen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten