zondag 8 december 2013

Op de loopband

Ze doen het ook op een loopband :-)
Vanwege het feit dat ik al een week of twee met een griep onder de leden rondloop (een paar dagen ernstig, maar daarna voornamelijk veel verkouden, hoesten en een algemeen gevoel van malaise :-)) en waarschijnlijk omdat het wat kouder werd, had ik besloten om even niet buiten te gaan hardlopen. Dit ondanks het advies van Ans dat dat juist wel goed zou zijn, ik kon me even niet over die drempel heen zetten. Maar natuurlijk wilde ik niet interen op de gedane inspanningen, dus besloot ik als alternatief eens de loopband in de sportschool uit te proberen. Het was even wat puzzelen bij de Fitnessclub Friends 4 Life, maar na een paar minuten had ik het apparaat aan de gang en ging ik met een gangetje van 8 km per uur aan de slag. Het was wel even wennen, want als je even niet oplet en je stapt net naast het bewegende deel van de band heb je een grote kans dat je op je neus gaat, maar al snel was dat geen probleem meer. Uiteindelijk viel het me erg mee. Sterker nog: mijn gevoel zegt dat het eenvoudiger is dan buiten lopen, omdat je daar sowieso meer invloed van het terrein waar je over loopt hebt. Voor de afwisseling is het prima om te doen, maar ik vind uiteindelijk buiten lopen, waar je ook wat om je heen kan kijken en zaken kunt zien, uiteindelijk toch leuker. Binnenkort dus toch maar de handschoenen aan en de muts op en dan erop uit (misschien eens kijken of ik een rondje in het Amsterdamse Bos kan gaan doen).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten