maandag 16 december 2013

Spannende series

Erg spannende serie, die Luther!
Ik heb nu enkele maanden een abonnementje op NetFlix. Er zijn een aantal mensen die klagen dat het aanbod niet al te groot is, maar ik heb er nog geen problemen mee. Misschien omdat ik niet iedere dag een paar uur op de bank hang om naar het kassie te kijken, maar zo af en toe eens iets uit het aanbod pak. Twee series die ik tot voor NetFlix niet kende kan ik in ieder geval alvast aan iedereen die van politieseries of thrillers houdt aanraden. Tegen mijn gewoonte in zijn dat Engelse series, terwijl ik meestal de USA series prefereer. Het betreft hier Luther en Line of Duty. Luther gaat over DCI John Luther, die in zijn jacht op de criminelen van Londen het af en toe niet zo nauw neemt met de striktheid  van de regels. Line of Duty gaat over het onderzoek vanuit de Internal Affairs afdeling van de Engelse politie naar de handel en wandel van Tony Gates, de meest onderscheiden agent in Londen, maar die tevens verdacht wordt van corruptheid. Beide series zijn goed gecast en hebben een goed tempo, maar wat ze echt speciaal maakt zijn de zeer onverwachte wendingen die het verhaal steeds neemt. Ik heb inmiddels echt wel veel van dit soort verhalen gezien en kan vaak ook wel voorspellen welke kant het op gaat, maar beide series hebben me erg vaak op het verkeerde been gezet. En dat zorgt ervoor dat je na iedere aflevering er nog een wilt gaan zien. Dat is toch wel het kenmerk van een goede serie!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten