zaterdag 21 december 2013

iCenter en iMac

De nieuwe aanwinst
Toen een kleine twee weken geleden de nieuwe, officiële Apple Store in Haarlem zijn deuren opende, vroeg ik mij al af hoelang het zou gaan duren voordat de iCenter zijn deuren zou gaan sluiten. Daar kregen we redelijk snel uitsluitsel op, want een tweet van 14 december van iCenter liet weten dat 28 februari 2014 de laatste dag is dat iCenter Haarlem open is en dat men zich ging bezinnen of en zo ja waar iCenter een vestiging in Haarlem wil hebben. Het meest interessante uit de tweet was echter nog wel dat men aan de uitverkoop ging met korting "tot wel 70 procent op de verkoopprijs". Nu moet je bij Apple producten dat altijd met een korreltje zout nemen (of misschien zelfs beter gezegd: met een pak zout, had ik bij de uitverkoop op de Raadhuisstraat al meegemaakt) en dat was ook deze keer weer het geval. Maar ik was al wat langer in de markt voor een iMac, omdat Ans haar laptop toch eigenlijk alleen maar als een desktop gebruikt en een iMac dan een stuk sneller is, meer opslagcapaciteit heeft en, niet onbelangrijk als je veel met foto's wilt doen, een groter scherm.

Bij binnenkomst zag ik een aantal iMacs staan en, verrassing, verrassing, deze hadden geen 70 procent korting. Maar met een korting van ongeveer 25% was het voor mij aantrekkelijk genoeg om er een mee te nemen. Vrijdagmiddag gehaald en vrijdagavond (met dank aan de ethernet kabel die ik nog had liggen, dat gaat toch sneller dan via een wifi connectie) alles van de Macbook Pro overgezet en werkend. Dat is dan toch wel weer heel erg super Apple. Ans is er in ieder geval erg blij mee. Nu eens kijken wie van de jongens zijn klauwen weet te slaan in de laptop :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten