zondag 22 december 2013

World War Z

Wat een slechte film!
Het voordeel van een vliegreis van ongeveer 8,5 uur is dat je nog eens wat zaken kunt doen waar je anders niet aan toekomt. In mijn geval is dat vaak films kijken waarvan ik na de trailer dacht "goh, dat is leuk, die moet ik eens bekijken", maar waar ik daarna nooit meer aan toe gekomen ben. Een van de films die bij mij op dit lijstje stonden was "de nieuwe van Brad Pitt", genaamd World War Z (gebaseerd op het bijna gelijknamige boek). Thema niet heel moeilijk: de wereld wordt overspoeld met zombies (of in ieder geval iets wat daarop lijkt) en onze dappere held moet de wereld redden. Dat brengt hem over de hele wereld heen, van de oostkust van de Verenigde Staten via India naar Israel en weer terug naar de US. Dat je hier nu niet echt moet gaan zoeken naar een heel diep en complex plot, dat had ik wel begrepen, maar mij God.....wat is deze film echt ongelofelijk slecht!!! Alle "onverwachte wendingen"  zie je van 5 kilometer afstand al aankomen. De personages zijn zo oppervlakkig dat zelfs de diepgang bij Conan ("Come, woman....") er een ware Socrates bij lijkt. Dit is niet eens twee uur pretentieloos vermaak, zoals Simon dat placht te zeggen, is is simpelweg twee uur zonde van je tijd. Ik denk nog steeds bij Brad Pitt aan films als Seven en Fight Club, maar dat lijken lang vervlogen tijden. Ik denk dat ik die nog maar eens ga kijken, de eerste drie minuten daarvan heb je al meer plezier van het hele World War Z.  

1 opmerking: