woensdag 11 december 2013

Duur telefoontje

Vertu heeft lekkere prijzen.....
Soms kom je iets tegen, waarvan je denkt: hoe kan het in vredesnaam??? In deze categorie vallen voor mij de telefoontjes van Vertu. Dit is een fabrikant die luxe mobiele telefoontjes maakt. Ik had er wel van gehoord, maar eigenlijk nooit gekeken over wat voor prijzen je het dan hebt. Toevallig kwam ik deze week een winkel van Vertu tegen en ik was toch geïnteresseerd waar we het over hebben. Ik zat zelf te denken wat voor prijzen ze nu zouden hanteren. Hoeveel kan dat zijn? Een nieuwe iPhone 5s in de duurste versie kost ongeveer 900 Euro. Nou ja, eens denken, laten we zeggen dat je 1500 Euro voor de vormgeving eromheen betaald, dus 2.500 euro. Dat bleek veel en veel te laag te zijn, want de goedkoopste variant die er was bleek 10.150 Euro te kosten en een leuke middenklasser was 15.200 Euro. Ik dacht dat ik van mijn stokje ging. En wat blijkt? Dan heb je nog niet eens een mooie smartphone, maar bijna dezelfde functionaliteit die vroeger de Nokia 3310 had plus soms een foto camera. Ik ben echt een liefhebber van mooie dingen en van mooie vormgeving en wil daar best veel voor betalen, maar dit is echt geen goede prijs/ kwaliteitverhouding. En om eerlijk te zijn: ik vind de iPhone ook gewoon nog een mooier apparaat ook. In ieder geval het voordeel dat ik op geen enkele manier in de verleiding zal komen om een Vertu aan te schaffen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten